dnes je 25.4.2024

Input:

Vnitřní předpis zaměstnavatele k poskytování mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků

17.4.2023, , Zdroj: Verlag Dashöfer

4.5.7.0.1
Vnitřní předpis zaměstnavatele k poskytování mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků

red

Vzor ke stažení na odkaze zde.

VNITŘNÍ PŘEDPIS ZAMĚSTNAVATELE K POSKYTOVÁNÍ OSOBNÍCH OCHRANNÝCH PRACOVNÍCH PROSTŘEDKŮ A MYCÍCH, ČISTICÍCH A DEZINFEKČNÍCH PROSTŘEDKŮ

Zaměstnavatel: .........................................................

Zastoupený: .........................................................

 

K realizaci § 104 ZP a nařízení vlády č. 390/2021 Sb., o bližších podmínkách poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků vydávám tento 

vnitřní předpis k poskytování osobních ochranných pracovních prostředků a mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků

 

I.  Poskytování osobních ochranných pracovních prostředků 

1. Osobní ochranné pracovní prostředky (dále jen "OOPP“) jsou poskytovány na základě vyhodnocení rizik a konkrétních podmínek na pracovišti dle vlastního seznamu. 

2. Hodnocení rizik pro výběr OOPP 

Pracoviště .........................................................

Zhodnocení bylo provedeno dne .........................................................

Revize provedena dne .........................................................

3. Seznam pro poskytování OOPP 

Pořadové číslo  Druh činnosti  Pracoviště  Druh OOPP  Riziko  Orientační 
lhůta pro výměnu v měsících
stanoví zaměstnavatel 
1  provozní údržbář, topič ............. Polobotka pracovní perforovaná, typ 730013
 
Ochrana nohou proti běžným rizikům
chlad
chlad  
12


24
24
 
2  uklízečka .............. Dámská pracovní obuv, typ 731815-666301

Rukavice ochranné “latex“

Pracovní oděv profesní
 
Ochrana nohou proti běžným rizikům
čisticí prostřed.

mimořádné znečištění  
12


3

12 

 

4. V případě, že dojde na pracovišti k změnám, které ovlivňují bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců, provede se znovu zhodnocení rizik. Na jeho základě bude proveden opakovaný výběr OOPP. Nové vyhodnocení rizik a změnu seznamu provede  odborně způsobilý zaměstnanec. 

5. Podle  § 7  nařízení vlády č. 361/2007 Sb., ve znění pozdějších předpisů, platí, že při poklesu teploty vzduchu na pracovišti na 4 °C a nižší musí být zaměstnanec vybaven také rukavicemi a pracovní obuví chránící před chladem. Pro stanovení potřebných tepelně izolačních vlastností pracovního oděvu, postačujících k zajištění tepelně neutrálních podmínek lidského organizmu, se postupuje podle příslušné technické normy o ergonomii tepelného prostředí (ČSN EN ISO 7933 Ergonomie tepelného prostředí - Analytické stanovení a interpretace tepelného stresu pomocí výpočtu předpovídané tepelné zátěže) a normy o stanovení a interpretaci stresu z chladu pomocí potřebné izolace oděvu a místních účinků chladu (ČSN EN ISO 9920 Ergonomie tepelného prostředí - hodnocení tepelné izolace oděvu a odporu oděvu při odpařování). 

6. Vedoucí zaměstnanec, příp. odborně způsobilý zaměstnanec v prevenci rizik ........................  zajistí provedení výměny OOPP okamžitě v případě, že poskytnutý ochranný prostředek ztratil jeho ochrannou funkci, nebo ochranná funkce je snížená opotřebením nebo poškozením. Lhůty stanovené pro výměnu poskytnutých OOPP uvedené v seznamu jsou pouze orientační a slouží pro možnost optimalizace zásob.

7. Zaměstnavatel je povinen udržovat OOPP v použivatelném stavu, což znamená je povinen zajistit jejich praní, čištění a údržbu. 

8. Vedoucí zaměstnanec prokazatelně informuje zaměstnance, kterému jsou OOPP poskytnuty, o rizikách, před kterými jej používání ochranného prostředku chrání a o způsobu jeho používání. Způsob a datum informování poznamená do evidence BOZP vedené o zaměstnanci. Zaměstnanec potvrdí svým podpisem, že OOPP převzal a byl poučen o jeho používání. 

9. Poskytnuté OOPP jsou vlastnictvím zaměstnavatele. Zaměstnanci jsou povinni používat poskytnuté OOPP jen k těm účelům, pro které jsou určeny. 

II.  Poskytování mycích čisticích a dezinfekčních prostředků

Mycí čisticí a dezinfekční prostředky při práci zařazené do kategorie “Čistá“ jsou k dispozici v dostatečném množství na sociálních a hygienických zařízeních. 

Předpis nabývá účinnosti dnem

Nahrávám...
Nahrávám...