Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Povinná elektronická komunikace pro osoby samostatně výdělečně činné se o rok odloží

18.9.2013, Zdroj: Česká správa sociálního zabezpečeníDoba čtení: 2 minuty

Zejména malí živnostníci nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci připraveni...

Osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) budou moci příští rok podávat Přehled o příjmech a výdajích za rok 2013, oznámení o zahájení činnosti či přihlášky k účasti na důchodovém a nemocenském pojištění také v klasické papírové podobě. Povinnost podávat tyto formuláře pouze elektronicky Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) o rok odloží. Výjimku dal podle zákona ústřední ředitel ČSSZ Vilém Kahoun po jednání s ministrem práce a sociálních věcí Františkem Koníčkem.

„Zejména malí živnostníci, kteří jsou věčně v terénu, nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci s Českou správou sociálního zabezpečení připraveni. Rozumím tedy tomu, že řada z nich dnes volá po odložení či dokonce zrušení této zákonné povinnosti“, říká ministr práce a sociálních věcí František Koníček a dodává: „Pro případné zrušení by se ale musel měnit zákon, což v současné době není reálné. Proto ČSSZ zvolila možnost zákonné výjimky.“  

„Česká správa sociálního zabezpečení jako klientsky orientovaná organizace intenzivně vnímá, že někteří drobní podnikatelé a živnostníci mají bez podpory pracovníků okresních správ sociálního zabezpečení nebo účetních problémy se správným vyplněním Přehledu o příjmech a výdajích, pokud jim s tím nepomohou,“ doplňuje ústřední ředitel ČSSZ Vilém Kahoun a zdůrazňuje: „Roční výjimkou z elektronické komunikace pro OSVČ a dvouletou pro lékaře, co se týče neschopenek, kterou jsme udělili dříve, v žádném případě nerezignujeme na elektronickou komunikaci jako takovou, jde o dočasná opatření.“

Zaměstnavatelé, lékaři i OSVČ mají podle zákona č. 470/2011 Sb. povinnost podávat dokumenty ČSSZ pouze elektronicky od